خرید زعفران, دانستنی‌های زعفران

بهترین بسته‌بندی زعفران کدام است و انواع بسته‌بندی چیست؟

همه ما وقتی به فروشگاه می‌رویم و در حال انتخاب محصولات مورد نیازمان هستیم، قطعاً به نحوه بسته‌بندی محصولات توجه می‌کنیم. حتی ممکن است از قبل، قصد خرید محصولی را نداشته باشیم، اما با دیدن ظرف جذاب محصول ترغیب شویم که آن را بخریم. زعفران محصولی باارزش است که به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. پس استفاده از بهترین بسته‌بندی زعفران برای همه شرکت‌های تولیدی مهم است؛ بنابراین به‌کاربردن بهترین نوع و جنس بسته‌بندی در بالارفتن فروش اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این مطلب با انواع بسته‌بندی زعفران آشنا می‌شوید. با خواندن ادامه مطلب به اطلاعات جامعی درباره جنس و نوع بسته‌های زعفران دست پیدا کنید.

زعفران توسط چه دستگاه‌هایی بسته‌بندی می‌شود؟

به دلیل حساسیت زعفران به نور و رطوبت، باید به نحوه بسته‌بندی آن دقت زیادی شود؛ مخصوصاً در مواردی که زعفران به کشورهای دیگر صادر می‌شود؛ بنابراین زعفران باید در ظروفی ریخته شود که این ظروف در عین زیبایی، کیفیت زعفران را حفظ کنند. از دستگاه‌های متفاوتی برای بسته‌بندی زعفران به استفاده می‌شود. در ادامه با این دستگاه‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها آشنا شوید.

دستگاه دستی

این دستگاه بیشتر در کارگاه‌های کوچک استفاده می‌شود و به‌صورت دستی با ولوم حرارتی کار می‌کند. این وسیله هزینه بالایی ندارد و نحوه کارکرد آن به این صورت است که با استفاده از حرارت پلاستیک یا سلفون را روی ظرف اصلی زعفران می‌کشد.

دستگاه دو خط افقی

این دستگاه به‌صورت نیمه اتوماتیک عمل می‌کند و سرعت نسبتاً بالایی دارد. برخی از مدل‌های این دستگاه مشخصات محصول را به‌صورت اتوماتیک روی بسته محصول ثبت می‌کنند.

اسکین پک

از این دستگاه در کارخانه‌ها و در حجم بالای بسته‌بندی زعفران استفاده می‌شود. دستگاه اسکین پک لایه‌ای پلاستیکی روی بسته‌بندی اصلی محصول ایجاد می‌کند. اگر بسته‌بندی که برای محصول انتخاب کرده‌اید مجلل است، این لایه پلاستیکی به‌خوبی از آن محافظت می‌کند.

بسیاری از تولیدکنندگان با استفاده از این دستگاه بهترین بسته‌بندی زعفران را تهیه می‌کنند.

شرینگ پک

این دستگاه برای بسته‌بندی زعفران به‌منظور صادرات بسیار مناسب است. نحوه کارکرد آن به این صورت است که با استفاده از حرارت دور محصول پکی از جنس سلفون می‌کشد و آن را به شکلی مرتب و زیبا بسته‌بندی می‌کند.

وکیوم سیل

دستگاه وکیوم سیل، ماندگاری محصول را بالا می‌برد. با این تکنیک، پلاستیکی که فرم ظرف محصول را به خود می‌گیرد دور محصول کشیده می‌شود. قبل از آنکه بسته‌بندی نهایی انجام شود این دستگاه با هواگیری، باعث می‌شود میزان ماندگاری محصول افزایش پیدا کند.

 

بهترین بسته‌بندی زعفران با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک امکان‌پذیر است

با سه مدل رایج بسته‌بندی زعفران آشنا شوید

به‌طورکلی سه شیوه برای بسته‌بندی زعفران وجود دارد. انتخاب هرکدام از این شیوه‌ها به نیاز مشتری بستگی دارد. این سه روش ساده، مجلسی و صادراتی هستند. در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم.

بسته‌بندی به شیوه ساده

این نوع بسته‌بندی همان‌طور که از نامش پیداست، ساده و کم‌هزینه است. به همین دلیل امکان آسیب به محصول در حمل‌ونقل وجود دارد. بسته‌بندی ساده به سه مدل انجام می‌شود:

 

  • بسته‌بندی ساده از نوع پلاستیکی

    : هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد و بهترین بسته‌بندی زعفران برای مشتریان داخل کشور است. این روش مناسب صادرات نیست و ممکن است زعفران آسیب ببیند.

 

  • پلی کریستال:

    این ظرف‌ها مقاومت بیشتری دارند و از زعفران محافظت بیشتری می‌کنند. نکته بسیار خوب درباره ظرف‌های پلی کریستال این است که محتویات ظرف برای مشتری قابل‌مشاهده است.

 

  • طرح خاتم:

  • این نوع ظرف‌ها فلزی هستند و طرح خاتم روی آن‌ها وجود دارد. این طرح سنتی و زیبا است، درعین‌حال به دلیل فلزی بودن آن‌ها مقاومت خوبی دارند.

 

  • کاغذی و مقوایی:

  • بسته‌بندی کاغذی روشی قدیمی و مقرون‌به‌صرفه است. امکان چاپ برند روی بسته‌بندی کاغذی وجود دارد و پاکت‌های مقوایی در سایزهای متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. به دلیل آسیب رسیدن به زعفران در این بسته‌بندی امکان صادرکردن آن به این شیوه وجود ندارد.

طرح خاتم یکی از طرح‌های معروف بسته‌بندی زعفران است

بسته‌بندی لوکس و مجلسی

این نوع بسته‌بندی گران است و مشتری معمولاً آن را برای هدیه دادن انتخاب می‌کند. بسته‌بندی لوکس و گران در صادرات توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. از جعبه‌های چرمی، مخملی، چوبی و شیشه‌ای برای بسته‌بندی لوکس و مجلسی استفاده می‌شود.

جعبه‌های چرمی:

استفاده از روکش چرمی جلوه بسیار زیبایی به جعبه زعفران می‌دهد. بسیاری از مردم ثروتمند عرب به این نوع بسته‌بندی علاقه دارند.

جعبه چوبی:

بسته‌بندی چوبی نسبت به چرمی و مخملی کم‌حجم‌تر است و وزن کمتری دارد؛ بنابراین صرفه اقتصادی بیشتری برای صادرکننده دارد. تولیدکنندگان زعفران با استفاده از لیزر می‌توانند برند خود را روی جعبه حک کنند. جعبه‌های چوبی در کشورهای آسیایی خواهان بیشتری دارند.

جعبه‌های مخملی:

این نوع جعبه‌ها نیز در اروپا و کشورهای عربی ثروتمند طرف‌داران زیادی دارد. سایز این جعبه‌ها بزرگ هستند و معمولاً در رنگ‌های آبی و قرمز دیده می‌شوند.

ظرف شیشه‌ای:

مدرن‌ترین شیوه بسته‌بندی زعفران در ظرف‌های شیشه‌ای است. ظروف شیشه‌ای به دلیل شکننده بودن برای صادرات مناسب نیستند. اما به دلیل زیبایی که دارند در اندازه و شکل‌های مختلف تولید می‌شوند.

بسته‌بندی مناسب برای صادرات

انتخاب بهترین بسته‌بندی زعفران برای صادرات اهمیت زیادی دارد. در بسته‌بندی صادراتی باید نام زعفران به پنج زبان زنده دنیا، توضیحات درباره محصول، موارد مصرف آن و علامتی به معنای حمل بادقت روی بسته‌بندی درج شود. در ادامه به نحوه توضیحات این موارد توجه کنید.

  • درج نام زعفران:

  • کلمه زعفران باید به زبان‌های فارسی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی روی محصول نوشته شود.
  • توضیحات

  • گل زعفران که به رنگ بنفش است، دارای کلاله‌هایی است که زعفران از این کلاله‌ها تهیه می‌شود. گل زعفران در خاورمیانه و جنوب اروپا وجود دارد. زعفران طبعی گرم دارد و مزه آن کمی تلخ است. از مخلوط کردن زعفران با آب محلولی زردرنگ به وجود می‌آید.
  • موارد مصرف:

  • زعفران دارای خواص دارویی است و در کاهش افسردگی تأثیر زیادی دارد. به دلیل خوش‌عطر بودن زعفران در بسیاری از خوراک‌ها و غذاها نیز استفاده می‌شود.
  • درج علامت احتیاط در حمل و نگهداری:

  • در جای خشک نگه‌داری شود، بادقت حمل شود و از برعکس حمل کردن جعبه خودداری کنید. این موارد باید روی بسته محصول ذکر شوند.

 

بسته‌بندی ‌برند الیسه زعفران را در بسته‌بندی‌های لوکس و ساده به مشتریان عرضه می‌کند

نحوه بسته‌بندی زعفران در منزل

اگر قصد دارید کارگاه خانگی در منزل برای بسته‌بندی زعفران راه بیندازید، باید چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از این نکات اندازه و طراحی بسته‌هایی است که زعفران را در آن‌ها قرار می‌دهید. زعفران در بسته‌های گرمی یا مثقالی عرضه می‌شود. همچنین نوع ظرفی که برای عرضه زعفران به رستوران‌ها و مراکز خرید ارائه می‌شود با بسته‌بندی از نوع صادرات متفاوت است. پس باتوجه‌به نیازتان ابزار و دستگاه بسته‌بندی مناسب را باید تهیه کنید. علاوه بر دستگاه  بسته‌بندی، ترازو و میز کار نیز موردنیاز است.

بهتر است بدانید حداقل فضای 50 مترمربع برای راه‌اندازی کارگاه بسته‌بندی زعفران لازم است. این فضا از لحاظ بهداشتی نیز باید طبق دستورهای بهداشتی باشد. اگر بسته‌بندی پلاستیکی را برای شروع کارتان انتخاب کرده‌اید، دوخت ساده برای کار شما کافی است. در غیر این صورت اگر بسته‌بندی از نوع شرینگ‌پک یا اسکین‌پک را باتوجه‌به نیاز بازار انتخاب کنید، بیش از ده میلیون تومان باید برای تهیه دستگاه هزینه صرف کنید. توصیه می‌شود اگر می‌خواهید به عمده‌فروشان زعفران را عرضه کنید از دوخت ساده استفاده کنید.

سلفون ترسبافان چه کاربردی در بسته‌بندی زعفران دارد؟

همان‌طور که گفته شد بسته‌بندی‌های متفاوتی برای زعفران وجود دارد و انتخاب بهترین آن‌ها به نیاز مشتری و بازاری که قصد داریم زعفران را به آن عرضه کنیم بستگی دارد. ترسبافان کشسانی و مقاومت خوبی دارد. قابلیت چاپ بالای آن نیز ویژگی خوبی محسوب می‌شود.

سلفون ترس به سه مدل شفاف، صدفی و متالایز تقسیم می‌شود.

در نوع شفاف امکان مشاهده محتویات محصول وجود دارد و مقاومت آن در برابر نور خورشید مناسب است. با اضافه‌کردن فلز آلومینیوم به ترسبافان شفاف، نوع متالایز تولید می‌شود. متالایز از تغییر حالت محصول به‌خوبی محافظت می‌کند. سلفون صدفی نیز در محصولاتی که زود فاسد می‌شوند بسیار کاربردی است.

برند الیسه بهترین بسته‌بندی زعفران را به بازار عرضه کرده است

این برند به‌خوبی نیاز مشتری را در نظر می‌گیرد و تنوع زیادی در بسته‌بندی زعفران دارد. باکس‌های کادوئی که به‌صورت مخمل، چرمی و طرح خاتم هستند و همچنین زعفران را در بسته‌بندی‌های مقرون‌به‌صرفه برای مشتری نیز به مشتری ارائه می‌کند. این برند با حفظ کیفیت، رنگ و عطر زعفران بسته‌بندی‌های شیک و مجللی را وارد بازار کرده است.

سخن پایانی

در این مطلب با دستگاه‌های بسته‌بندی زعفران و انواع روش‌های آن آشنا شدید. قطعاً به این نتیجه رسیده‌اید که بسته‌بندی مناسب زعفران نسبت به نیاز مشتری چه میزان در ارتقای فروش و برتری برند تأثیر دارد. در این میان برند الیسه با انتخاب بهترین بسته‌بندی زعفران این موضوع را به نحو احسن انجام داده است؛ بنابراین مشتری با خیالی آسوده از کیفیت خوب می‌تواند زعفران مرغوب را با نام این برند تهیه کند.

بازگشت به لیست