خرید زعفران, دانستنی‌های زعفران

بررسی روش‌های کشت زعفران

بررسی روش‌های کشت زعفران

کشور ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زعفران در جهان شناخته شده و توانسته است بخش زیادی از زعفران مردم جهان را تأمین کند. همان‌طور که می‌دانید، این گیاه به‌عنوان یکی از ارزشمندترین گیاهان موجود در دنیا شناخته می‌شود. به همین منظور باید از طریق روش‌های اصولی و خاصی کشت شود تا با کمترین آسیب ممکن، بیشترین بهره‌وری را به دست آورد. در سال‌های اخیر، کشت زعفران از طریق ابزار و روش‌های بهتری صورت می‌گیرد. ازاین‌رو نیاز است تا مردمی که قصد یادگیری این نوع از کشت زعفران را دارند، اطلاعاتی را پیرامون این مسئله داشته باشند. قطعاً با بررسی روش‌های کشت زعفران، می‌توان این محصول را به شکل بهتری تهیه و به بازارهای کشور ارائه کرد.

در دهه اخیر، با افزایش میل مردم جهان نسبت به خریدوفروش زعفران، شاهد بالارفتن میزان تولید این محصول بوده‌ایم. بسیاری از فروشگاه‌ها نیز به‌منظور کمک‌رسانی به مردم کشورمان، وارد عرصه خریدوفروش زعفران‌ها شده‌اند. شما نیز باید توجه داشته باشید تا از فروشگاهی به خرید زعفران بپردازید، که از اعتبار کافی برخوردار بوده و تمامی مراحل کشت زعفران خود را برای شما شرح خواهد داد. با دقت به تفاسیر ذکر شده، می توان تا میزان بسیار زیادی در خرید این محصول موفق بود.

مزرعه زعفران

مزرعه زعفران

کشت زعفران از طریق سه روش صورت می‌گیرد

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حین کشت زعفران باید توجه کنید، این مسئله بوده که این محصولات در سه روش کشت می‌شوند.

  • روش اول کشت زعفران در خاک و مزرعه است که به‌عنوان متداول‌ترین روش نیز شناخته می‌شود. در این روش کاشت زعفران یکبار در خاک موردنظر انجام می‌شود. نیاز است که بدانید، پس از کاشت زعفران در این روش، می‌توان به مدت 7 سال از آن خاک زعفران برداشت. بسیاری از کشاورزان اعتقاد دارند که این روش به‌عنوان مناسب‌ترین گزینه ممکن شناخته می‌شود.
  • در روش دوم، کشت زعفران در گلخانه و سالن‌های مخصوصی صورت می‌گیرد که این سالن‌ها نیازمند تجهیزات خاصی هستند. علاوه بر تجهیزات مختلف، تخصص در این روش کشت، تأثیر بسیار زیادی را دارد. لازم به ذکر است که در این روش نیاز به زمین کشاورزی برای انتقال به خاک است. البته این مرحله پس از گلدهی زعفران صورت می‌گیرد.
  • در روش پایانی و سوم نیز می‌توان به معرفی ساده‌ترین و بهترین روش کاشت زعفران اشاره داشت. در این روش زعفران را باید در گلدان یا باغچه منزل قرارداد و پس از مدتی از نتیجه فوق‌العاده آن بهره مند شد.

چه زمانی زعفران را بکاریم؟

یکی از سؤالات پرتکرار بسیاری از مردم کشورمان، این مسئله بوده که کشت زعفران باید در چه دوره زمانی انجام شود؟ نیاز است که بدانید، مردم ایران برای گرفتن یک نتیجه مطلوب، این محصول را از خردادماه تا اوایل مهرماه کاشت خواهند کرد. لازم به ذکر است که بر اساس اصول جهانی، این محصول باید قبل از باران های پاییزی کاشت شود. در صورتی که کاشت آن به اواخر مهر ماه برسد، ممکن است نتیجه مطلوبی به دست نیاید.

برداشت گل زعفران

برداشت گل زعفران

برای به وجود آمدن یک زعفران باکیفیت به چه آب و هوایی نیاز است؟

کشاورزانی که در سال‌های بسیار زیادی به کشت زعفران پرداخته‌اند، معتقد هستند که این محصول نباید در تمامی دوره‌های زمانی کشت شود. بر اساس تحقیقات بسیاری از دانشمندان جهان، زعفران به‌عنوان یک گیاه نیمه‌گرمسیری شناخته می‌شود. این گیاه در مقابل گرما و سرما، می‌تواند مقاومت قابل‌توجهی از خود نشان دهد. اگر بخواهیم به‌طورکلی توضیح دهیم، این گیاه تنها در مناطقی می‌تواند رشد کند که دارای زمستان‌های ملایم هستند و تابستان‌های گرم و خشکی را دارند. بادقت به دو مورد ذکر شده، می‌توان یک نتیجه فوق‌العاده را مشاهده نمود.

کاشت زعفران در چند گام صورت می‌گیرد؟

اگر بخواهیم به‌طورکلی به تشریح روش‌های کشت زعفران و برداشت این محصول بپردازیم، باید آن را به 8 گام مجزا تقسیم کنیم. در قدم اول باید، زمین موردنظر را برای کاشت زعفران‌ها آماده کنیم تا بتواند نتیجه بهتری را به شما ارائه دهد. در قدم بعدی نیاز است تا پیازهای زعفران را در کیفیت مطلوب و ارزنده‌ای تهیه نماییم. توجه داشته باشید که پیازهای زعفران باکیفیت، در خردادماه الی شهریورماه به فروش می‌رسند. در قدم بعدی باید این محصول را از هرگونه قارچ و مواد مضر پاک‌سازی کنیم. در قدم چهارم نیز کاشت زعفران به دو روش چاله‌ای و آرمانی آغاز خواهد شد.

پس از کشت زعفران ها، زمین این محصولات باید سله شکنی شود و این مرحله باید به‌وسیله تیلر کشاورزی به‌وسیله تیغه‌های افقی انجام بگیرد. در قدم هفتم باید به طور مرتب خاک زعفران را بررسی کنیم تا از هرگونه بیماری و مشکل دور باشند. در این قدم نیاز است تا پیاز زعفران به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. در قدم پایانی یا گام هشتم نیز، باید برداشت گل زعفران از طریق روش‌های متداول روز دنیا انجام بگیرد.

کاشت زعفران در حجم بالا

کاشت زعفران در حجم بالا

زعفران برداشت شده را از کجا بخریم؟

در سال‌های اخیر مراکز و مجموعه‌های زیادی تأسیس شده‌اند تا در فروش زعفران تحولات بزرگی را ایجاد کنند. برخی از این مراکز با ارائه زعفران‌های اعلا و فوق‌العاده بازارهای کشورمان مانند زعفران کادویی، تفاوت هایی را در بازار ایجاد کرده اند.

اما دراین‌بین زعفران الیسه به‌عنوان یکی از برترین گزینه‌های ممکن برای خرید زعفران شناخته شده که در تلاش است با کاهش قیمت زعفران تاثیر بزرگی را بر روی بازار این محصول بگذارد. زعفران الیسه با داشتن سال ها تجربه در این زمینه، بهتر از سایر فروشندگان و ارائه دهندگان زعفران عمل کرده و توانسته است به عنوان گزینه مناسبی برای خرید زعفران شناخته شود. شما نیز می توانید با مراجعه به وب سایت زعفران الیسه این محصول را با قیمت بسیار مناسبی از مجموعه ما تهیه نمایید. ما در تلاش هستیم تا با ارائه بهترین قیمت ها، شرایط مطلوب را برای خرید شما ایجاد نماییم.

بازگشت به لیست