خرید زعفران, دانستنی‌های زعفران, دسته بندی نشده

اهمیت خرید زعفران از تولید کننده

چگونگی خرید زعفران تولید کننده:

در این مقاله می خواهیم در رابطه با چگونگی خرید زعفران از تولید کننده توضیح دهیم. زعفران یکی از پرخاصیت ترین گیاهان است. خواص این گیاه تا حدی زیاد بوده که در گذشته در طب سنتی از آن استفاده می نموده اند. علاوه بر اینکه این گیاه بسیار نشاط آور است و باعث تقویت روحیه می شود، می تواند در درمان و بهبود برخی از بیماری ها تاثیر بسزایی داشته باشد. تقویت عملکرد قلب، تنظیم و کنترل فشار خون، تسکین دهنده ی سردرد های عصبی و غیره همگی از خواص بارز زعفران می باشند.

خواص زعفران به حدی بالا بوده که این روز ها مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است. به این صورت که ورزشکاران نیز برای بهبود روند عضله سازی و بدنسازی خود از این گیاه استفاده می نمایند. نحوه ی استفاده از زعفران برای ورزشکاران به صورت دمنوش می باشد. در تهیه ی دمنوش زعفران بهتر است که از زعفران دختر پیچ استفاده شود. زعفران دخترپیچ به نوعی از زعفران گفته می شود که سفیده ی آن به صورت کامل جدا نشده است. وجود سفیده در زعفران باعث می شود که دمنوش از خواص سفیده ی این گیاه نیز بهره مند شود.

 

خرید زعفران

خرید زعفران

 

 

مصرف زعفران توسط ورزشکاران:

همانطور که نیز در بالا به آن اشاره نمودیم، گیاه زعفران دارای خواص بسیار زیادی می ‌باشد. دسته ‌های مختلفی از افراد، از این خواص استفاده می‌ کنند. برای مثال، ورزشکاران جز آن دسته از افراد هستند که اهمیت زیادی به سلامت خود می ‌دهند و سعی می‌ کنند که از محصولات طبیعی نظیر زعفران در راستای افزایش قدرت بدنی خود استفاده نمایند.

حال می‌ خواهیم بدانیم که استفاده زعفران توسط ورزشکاران چه اهمیتی دارد؟ به طور کلی زعفران می ‌تواند یک مکمل غذایی برای ورزشکاران به شمار آید. عملکرد زعفران برای ورزشکاران به این صورت است که دارای خاصیت ضد اکسایشی می ‌باشد. همچنین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می ‌دهد. طبق تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است، ورزشکارانی که ورزش‌ های هوازی سنگین انجام می‌ دهند، اگر از مکمل زعفران استفاده نمایند، میزان فشار اکسایشی بدن آن ها کاهش پیدا می ‌نماید. این امر به خاطر وجود خاصیت آنتی اکسیدانی زعفران می ‌باشد. به همین دلیل اگر ورزشکاران به صورت مدام اما با  میزان مناسب، به مصرف زعفران بپردازند، مسلماً سلامت آن ها افزایش پیدا خواهد نمود.

هر فعالیتی که افراد به صورت روزانه انجام می‌ دهند، می ‌تواند باعث افزایش مصرف اکسیژن، بیشتر از حالت نرمال در بدن آن ها شود. هر چقدر که فعالیت شدید تر شود، بدن ما افزایش مصرف اکسیژن را به همراه خواهد داشت. همچنین متابولیسم و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا خواهد نمود. به طبع برخی از گونه‌ های اکسیژن واکنشی که آن ها را رادیکال آزاد می ‌نامند، نیز در بدن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

مهار رادیکال های آزاد توسط زعفران:

رادیکال‌ های آزاد در واقع یک دسته از مولکول ‌ها هستند که انرژی بسیار زیادی دارند. این مولکول‌ ها را بدن به سرعت مهار می‌ کند، چرا که اگر مهار نشوند، می ‌توانند به غشای سلولی آسیب برسانند. از این رو ورزشکارانی که فعالیت بسیار زیادی نسبت به افراد عادی دارند، میزان تولید رادیکال آزاد در بدن آن ها بسیار بیشتر خواهد بود. لذا بدن به صورت خودکار، دارای سیستمی برای کنترل رادیکال های آزاد می ‌باشد. با این حال ورزشکارانی که فعالیت های بسیار سنگین دارند، ممکن است که بدنشان در برابر میزان زیاد رادیکال آزاد نتواند کنترل لازم را داشته باشد. از این رو بایستی از مکمل‌ های مختلف جهت کمک به سیستم مهار رادیکال آزاد بدن، استفاده نمایند.

زعفران یکی از آن دسته مواد غذایی است که می ‌تواند به خوبی به کنترل رادیکال آزاد بدن بپردازد. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که مصرف زعفران توسط ورزشکاران باید به صورت منظم با میزان مشخص شده باشد و بهتر است که با پزشک تغذیه در رابطه با این موضوع و میزان آن مشورت شود.

 

خرید زعفران از تولید کننده توسط ورزشکاران:

در این بین یک مسئله مهم وجود دارد و آن هم این است که ورزشکاران بایستی در طول روز به صورت مداوم از زعفران استفاده کنند. مسلماً این امر نیاز به صرف هزینه ی زیاد برای خرید زعفران دارد. از این رو ممکن است به خاطر افزایش هزینه ‌ها برخی از ورزشکاران از خرید زعفران خودداری نمایند. خودداری کردن آن ها از خوردن و خرید زعفران می‌ تواند برای آن ها آسیب های جدی را به همراه داشته باشد.

تنها راه چاره برای این افراد خرید زعفران از تولید کننده است. مسلماً وقتی شما به خرید زعفران از تولید کننده می ‌پردازید، هزینه کمتری را صرف خرید می ‌کنید. چرا که دیگر دلالان و واسطه ‌گران در این بین وجود ندارند که باعث افزایش قیمت زعفران شوند.

به همین دلیل ما به ورزشکاران توصیه می ‌کنیم که به خرید زعفران از تولید کننده که همان فروشگاه الیسه می ‌باشد، بپردازند. فروشگاه الیسه با کیفیت ‌ترین و خوش قیمت ‌ترین زعفران ‌ها را در اختیار شما قرار می ‌دهد. از این رو شما می ‌توانید با خرید زعفران از تولید کننده در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی لازم را داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *