خرید زعفران, دانستنی‌های زعفران

بررسی زعفران ایران و شناخت بهتر آن

بررسی زعفران ایران و شناخت بهتر آن

کشور ایران به دلیل داشتن آب‌وهوای فوق‌العاده و چهارفصل، به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین کشورها برای پرورش انواع گیاهان شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سالانه گیاهان و محصولات ارزشمندی در این کشور تولید و به بازارها ارائه می‌شوند. یکی از این محصولات زعفران ایران است که به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین گیاهان موجود در کشور نیز شناخته می‌شود. سالانه بخش عمده‌ای از زعفران جهان توسط کشور ما تولید می‌شود و از روش‌های مختلف به بازارهای گوناگون دنیا توزیع می‌شود. زعفران‌های ایران به دلیل داشتن کیفیت بسیار بالا و همچنین عطر بهتر، همواره از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده‌اند.

امروزه شرکت‌ها و مجموعه‌های زیادی در سراسر کشورمان تأسیس شده‌اند که به تولید و فروش زعفران ایرانی پرداخته و آن را از روش‌های متنوعی به بازارها ارائه می‌دهند. در بازار زعفران کشور ایران، کلاهبردارانی نیز وجود دارند که با اضافه‌کردن ترکیباتی به زعفران، در تلاش هستند تا محصولات تقلبی را وارد بازار کنند. شما باید باتوجه‌به این مسئله نسبت به خرید خود بپردازید. در غیر این صورت سطح کیفی خرید شما تا میزان بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

زعفران بسته‌بندی الیسه

زعفران بسته‌بندی الیسه

شهرهای تولیدکننده زعفران ایران

به‌طورکلی، شهرهای زیادی در کشور ایران وجود دارند که بخش عمده‌ای از زعفران کشور ایران و جهان را تأمین می‌کنند. دراین‌بین شهر قائن خراسان جنوبی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مدعی‌ها برای تولید زعفران اعلا شناخته می‌شود. خراسان جنوبی به دلیل داشتن شرایط لازم برای کشت زعفران، توانسته است موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کند. سالانه افراد توریست بسیار زیادی به‌منظور بررسی روش‌های کشت زعفران در خراسان جنوبی به این محل سفر می‌کنند. ازاین‌رو می‌توان دریافت که این شهر علاوه بر درآمد بسیار زیاد از طریق زعفران، از طریق تورهای مختص به زعفران نیز درآمدی را کسب می‌کند. شهرهای فردوس و بشرویه نیز جزو استان خراسان جنوبی هستند که در تولید زعفران نقش بزرگی را اجرا می‌کنند. استان خراسان رضوی نیز به‌عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر زعفران ایران شناخته شده که نقش بزرگی را در تأمین زعفران جهان دارد. محققین بر این باور هستند که خراسان رضوی بیش از 270 تن از زعفران جهان را در طول سال تأمین می‌کند. این مسئله در حالی بوده که تمامی زعفران تولیدی در جهان، 530 تن است. استان خراسان رضوی از دیدگاه کمیت، موفق‌تر بوده و با تولید بیشتر این محصول توانسته است جایگاه برتری را به دست آورد. توجه داشته باشید که کیفیت زعفران‌های این استان نیز در درجات بالایی قرار دارد. شهر همدان نیز به‌عنوان یکی دیگر از شهرهای تولیدکننده زعفران شناخته شده که بیش از 161 هکتار از زمین‌های این شهر، مختص به کشت زعفران است.

زعفران یک گرمی شرکت الیسه

زعفران یک گرمی شرکت الیسه

زعفران ایران از چه مشخصاتی بهره‌مند است؟

به‌طورکلی زعفران ایران اغلب در سه درجه کیفی به بازارهای کشور ایران توزیع می‌شود که شامل سرگل، نگین و پوشال است. درجات کیفی ذکر شده به ترتیب از بهترین تا بی‌کیفیت‌ترین زعفران دسته‌بندی‌شده‌اند. البته این مسئله بدین معنا نیست که زعفران پوشال از کیفیت  فوق‌العاده بدی برخوردار است. بلکه بدین معناست که کیفیت آن از زعفران سرگل پایین‌تر است، اما ارزش غذایی خود را حفظ کرده است. زعفران‌های ایرانی اغلب از ریشه‌های قرمزرنگ برخوردار هستند و این مسئله در زعفران سرگل قابل‌مشاهده است. همچنین زعفران‌های ایرانی از ریشه‌های صاف و کلفت بهره‌مند هستند که این موضوع تأثیر زیادی را در افزایش کیفیت آن‌ها داشته است. باتوجه‌به نکات ذکر شده می‌توان یک زعفران ایرانی را در بازارهای کشورمان شناسایی کرد.

صادرات و واردات زعفران‌های متعلق به کشور ایران

در سال‌های گذشته با بالاتر رفتن اهمیت زعفران در میان مردم جهان، صادرات و واردات این محصول با افزایش قابل‌توجهی روبرو شده است. به‌طوری‌که می‌توان گفت، صادرات زعفران بیش از گذشته شده و کشورهای بیشتری متقاضی دریافت زعفران کشور ما هستند. ازاین‌رو  می‌توان دریافت که اهمیت مردم جهان به این محصول نیز بیشتر شده است. توجه داشته باشید که بخش عمده‌ای درآمدهای دولتی از طریق زعفران‌ها به دست می‌آید. کشور اسپانیا نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان زعفران‌های ایرانی شناخته شده که بخش زیادی از این محصولات را به فروش می‌رساند. کشورهای حوزه خلیج‌فارس  نیز، اغلب به تهیه زعفران کادویی می پردازند و آن را در بسته بندی های شکیل تهیه می کنند. این کشور ها عقیده دارند که ارزش زعفران بسیار بالا می باشد. به همین دلیل نیز باید این محصولات را در بسته بندی های ارزشمند جا به جا نمود.

زعفران باکیفیت الیسه

زعفران باکیفیت الیسه

زعفران موردنیاز خود را از مجموعه معتبر تهیه کنید!

در سال‌های اخیر، مراکز و مجموعه‌های زیادی وارد بازار زعفران ایران شده‌اند که این مسئله نشان از استقبال گسترده مردم بوده است. حال دراین‌بین برخی از مراکز با رعایت برخی از شرایط، از موفقیت‌های بیشتری در حوزه خریدوفروش این محصول بهره‌مند شده‌اند. یکی از این مجموعه‌ها، الیسه است که با داشتن پشتکار قوی، توانسته است قدم بزرگی را در عرصه خریدوفروش زعفران بردارد. زعفران الیسه با رعایت تمامی شرایط، موفقیت‌های بزرگی را در عرصه خریدوفروش زعفران‌ها به دست آورده است و به‌عنوان یکی از برترین ارائه‌دهندگان این محصول شناخته شده است.

امروزه مردمی که قصد خرید زعفران را دارند، مجموعه الیسه را به عنوان اولویت خود می نامند. چرا که قیمت زعفران الیسه بسیار مناسب تر از سایر فروشگاه ها بوده و زعفران های ارائه شده نیز باکیفیت تر می باشد. قرار گیری تمامی این ویژگی ها در کنار یکدیگر، موجب شده تا مردم کشور ایران علاقه زیادی را به خرید زعفران های الیسه داشته باشند. شما نیز می توانید با تکیه بر اعتبار زعفران الیسه نسبت به خرید خود از این مجموعه اقدام نمایید.

بازگشت به لیست