خرید زعفران, دانستنی‌های زعفران

بررسی زعفران در اسپانیا

بررسی زعفران در اسپانیا

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط معتبرترین مراکز علمی دنیا، زعفران به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین گیاهان طبیعی شناخته می‌شود. کشورهای زیادی در تولید زعفران موردنیاز دنیا نقش دارند که کشور ایران و اسپانیا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان این محصول شناخته می‌شود. بسیاری از مردم جهان، کشور اسپانیا را به‌عنوان محبوب‌ترین فروشنده زعفران می‌شناسند. نیاز است که بدانید، جایگاه زعفران در اسپانیا، بسیار بالا بوده و مردم این کشور علاقه زیادی را به آن دارند. اما نیاز است که بدانید، کشور اسپانیا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول شناخته نمی‌شود و بلکه در صادرات آن نقش زیادی را اجرا می‌کند.

در سال‌های اخیر، مراکز و مجموعه‌های بسیار زیادی در سراسر کشور ایران تأسیس شده‌اند که به فروش و ارائه زعفران در اسپانیا می‌پردازند. برخی از این مراکز با داشتن سابقه لازم در این زمینه، موفقیت‌های بسیار زیادی را به دست آورده‌اند. توجه داشته باشید که اگر قصد بررسی زعفران در اسپانیا را دارید، باید حتماً اطلاعاتی را پیرامون این محصول داشته باشید. قطعاً با کسب این اطلاعات می‌توانید سطح کیفی اطلاعات خود را نیز افزایش دهید.

تفاوت زعفران کشور اسپانیا و ایران

یکی از سؤالات رایج بسیاری از مردم جهان، این مسئله بوده که زعفران ایران و زعفران کشور اسپانیا، چه تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند. اگر بخواهیم به‌طورکلی به پاسخ این سؤال بپردازیم، باید بگوییم که کیفیت زعفران ایران بسیار بالاتر از زعفران اسپانیا است. کشور اسپانیا در بخش صادرات این محصول موفق‌تر بوده و علت آن نیز ارتباطات اقتصادی بهتر این کشور با سایر کشورها است.

زعفران اعلا اسپانیایی

زعفران اعلا اسپانیایی

محققین به این نتیجه رسیده‌اند که تفاوت‌های زیادی در میان زعفران ایران و زعفران در اسپانیا دیده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو نوع از زعفران‌ها، وجود تفاوت در ریشه آن‌ها است. ریشه زعفران‌های اسپانیایی به دلیل داشتن مراحل خشک‌سازی پیچیده‌تر شبیه به رنگ زرد است. اما ریشه زعفران‌های ایرانی اغلب قرمزرنگ است. همچنین زعفران‌های اسپانیایی از ظاهر پیچ‌خورده تری بهره‌مند هستند و نازک‌تر هست. اما زعفران ایرانی دارای ظاهری صاف و کلفت است. نیاز است که بدانید، کروسین موجود در زعفران‌های ایرانی بیشتر از کروسین زعفران‌های اسپانیایی است.

گونه‌های مختلف زعفران متعلق به اسپانیا

به‌طورکلی، زعفران در اسپانیا به دسته‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود تا مردم این کشور و سایر خریداران بتوانند به شکل راحت‌تری نوع زعفران انتخابی را تعیین کنند. زعفران کوپ به‌عنوان یکی از دسته‌های زعفران در اسپانیا شناخته می‌شود. این مدل از زعفران‌ها به‌عنوان باکیفیت‌ترین زعفران موجود در اسپانیا شناخته می‌شود. نیاز است که بدانید، زعفران کوپ از دیدگاه کیفیتی با زعفران سرگل ایرانی در حال رقابت است. قیمت زعفران کوپ در مقایسه با سایر زعفران ها بیشتر است. لامانچا نیز به عنوان یکی دیگر از دسته های زعفران در اسپانیا شناخته شده که لقب گران ترین زعفران را دارد. این نوع از زعفران به دلیل کاشت و برداشت تخصصی، قیمت بالایی را به خود اختصاص داده است.

ریو به‌عنوان یکی دیگر از دسته‌های زعفران در اسپانیا شناخته شده که در مقایسه با لامانچا و کوپ در رتبه سوم قرار می‌گیرد. زعفران ریو دارای ریشه‌های زردرنگ نیز است و قیمت آن در مقایسه با سایر زعفران‌های اسپانیایی کمتر است. زعفران سیر را نیز به‌عنوان بی‌ارزش‌ترین زعفران در اسپانیا شناخته شده که ریشه‌های قرمز در آن بسیار کم است. توجه داشته باشید که این زعفران محبوبیت کمتری را در مقایسه با سایر زعفران‌های اسپانیایی دارد.

پاک کردن زعفران توسط مردم اسپانیا

پاک کردن زعفران توسط مردم اسپانیا

تأثیر زعفران در اسپانیا تا چه میزان است؟

بر اساس تخمین‌

های انجام شده، در تجارت‌های جهانی، سالانه 8 میلیارد دلار مختص به صادرات و واردات زعفران‌ها است. حال نیاز است که بدانید بخش عمده‌ای از این قیمت، مخصوص کشور اسپانیا است. باتوجه‌به رقم تعیین شده، می‌توان دریافت که تأثیر زعفران در اقتصاد اسپانیا بسیار زیاد است. در واقع کشور اسپانیا سود بزرگی را از این طریق به خزانه‌های مربوطه ارسال می‌کند. نیاز است که بدانید، تمامی این مبلغ از طریق زعفران‌های اسپانیایی تعیین نمی‌شود. در واقع شما زمانی برنده هستید که زعفران را با نازل‌ترین قیمت از کشورهای مختلف تهیه نمایید. سپس چند مرحله مختلف را بر روی آن انجام دهید و با اعمال تغییرات مختلف، آن را به فروش برسانید. در چنین شرایطی شما برنده خواهید بود. تمامی فعالیت‌های اسپانیا که مربوط به زعفران است، شامل موارد ذکر شده می‌شود.

صادرات زعفران به اسپانیا

یکی از ابهامات بسیاری از مردم جهان این مسئله بوده که صادرات زعفران در اسپانیا کمتر از صادرات زعفران در ایران است. بر اساس آمارهای جهانی، ایران 50 درصد و کشور اسپانیا 30 درصد از صادرات زعفران را در اختیار دارند. این مسئله در حالی بوده که درآمد کشور اسپانیا در حوزه فروش زعفران بیشتر از سایر کشورها است. ازاین‌رو می‌توان دریافت که بخش عمده‌ای از زعفران وارداتی کشور اسپانیا توسط ایران تأمین می‌شود. کشور اسپانیا با اعمال تغییراتی بر روی زعفران ایرانی، این محصول را در اختیار سراسر جهان قرار می‌دهد.

مزارع زعفران در لامانچا

مزارع زعفران در لامانچا

فروش زعفران در اسپانیا توسط مجموعه‌های ایرانی

همان طور که متوجه شدید، مجموعه های فروشنده زعفران ایرانی، نقش بزرگی را در فروش بالای زعفران اسپانیا دارند. در واقع صادرات زعفران از طریق مجموعه های ایرانی به کشور اسپانیا، رواج گسترده ای دارد. زعفران الیسه نیز به عنوان یکی از ارائه دهندگان زعفران در اسپانیا شناخته شده که در مقایسه با سایر فروشندگان از اعتبار بیشتری بهره مند است. زعفران الیسه توانسته است با جلب اعتماد مردم جهان در این زمینه، موفقیت های بزرگی را کسب کند. شما نیز می توانید با اعتماد به مجموعه ما، به وب سایت زعفران الیسه مراجعه کرده و با مشاهده تنوع محصولات زعفران الیسه مانند زعفران سرگل، زعفران کادویی و … نسبت به خرید زعفران موردنظر خود با بهترین قیمت ممکن اقدام نمایید.

بازگشت به لیست