خرید زعفران

قیمت روز زعفران در سال 1401

در این مقاله سعی بر این داریم تا به سوالاتی در مورد زعفران و قیمت روز زعفران که ممکن است ذهن شما را درگیر کند و بخشی از دغدغه خرید شما باشد پاسخ دهیم، سوالاتی مانند : آیا کیفیت زعفران روی قیمت آن تاثیر دارد؟ قیمت زعفران در بازار های جهانی چگونه تعیین می شود؟ قیمت لحظه ای زعفران فله و بسته بندی قاینات در سال ۱۴۰۱چقدر است؟ معتبر ترین فروشگاه برای قیمت گذاری زعفران در کجاست؟

نرخ روز زعفرون

 

قیمت جهانی زعفران

در بازار های داخلی نمی توان قیمت زعفران را پیش بینی کرد افرادی که در کار صادرات زعفران می باشند به هر قیمتی که زعفران را خریداری کنند آنرا در بازار های خارجی به قیمت های بسیار بالایی بفروش می رسانند پس نمی تواند به صورت دقیق قیمت روز زعفران را به صورت جهانی پیش بینی و اعلام کرد.

همانطور که می دانید چیدن گل های زعفرانی کار بسیار سختی می باشد که قانون و قواعد خود را دارد به گونه ایی که جهت حفظ عطر و بوی آن صبح ها می بایست برای چیدن آن اقدام نمود.

برای اطلاع از قیمت زعفران می توانید با افرادی که در زمینه فروش زعفران به صورت عمده یا خورده ایی در سایت الیسه فعالیت دارند، تماس برقرار کرده و اطلاعات دقیقی در خصوص قیمت زعفران و نوع زعفران بدست آورید.

خرید زعفران

یکی از بزرگترین تولید کنندگان زعفران در جهان کشور ایران می باشد که بزرگترین مزارع این محصول در کشور ایران قرار دارد، همانطور که می دانید زعفران یکی از گران قیمت ترین ادویه های سنتی ایران و کل جهان می باشد که سرانه مصرف آن نیز بسیار بالا می باشد و متقاضیان زیادی جهت خرید دارد. همین موضوع باعث شده است تا بازار خرید و فروش زعفران همیشه به عنوان یک کسب و کار پر سود به حساب بیاید و همواره رونق زیادی داشته باشد.

اکثر سرمایه گذاران و افردی که تمایل دارند تا در حوزه ایی سرمابه گذازی کنند زعفران برای جهت سرمایه گذاری انتخاب می کنند، از آنجایی که کشور ایران با کیفیت ترین نوع زعفران را تولید میکند، دیگر کشور ها به دنبال خرید زعفران عمده صادراتی از ایران هستند.

در حال حاضر بیشتر از 95 درصد از زعفران کل جهان توسط ایران تامین می شود؛ لازم به ذکر است که به دلیل تحریم ها، بخشی از زعفران به صورت مستقیم صادرات می شود و بخش دیگر توسط کشورهایی مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری می شود و بعد از اینکه بسته بندی شدند، با آرم و برند خودشان آن را به کشورهای اروپایی صادر می کنند. هدف ما از سایت الیسه این است که شما به راحتی بتوانید برای خرید زعفران بدون واسطه و مستقیم به راحتی با ما در ارتباط باشید.

چه عواملی در قیمت روز زعفران موثر است ؟

قیمت زعفران ثابت نمی باشد و با توجه فصل برداشت یا فصل های دیگر تغییر می کند، به صورت کلی چندین دلیل را جهت افزایش و تغییر قیمت زعفران به صورت کلی می توان ذکر کرد:

1- نوسانات قیمت ارز و دلار که امروزه بیشتر از پیش بر روی قیمت زعفران تاثیر می گذارد

2- افزایش و کاهش متقاضیان داخلی و خارجی

3- تعرفه های گمرکی

4- کشور های تولیدکننده زعفران

5- از آنجایی که زعفران گیاه ارزشمندی محسوب می شود هرگونه بحران و اتفاقات سیاسی و جهانی بر روی قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت

موارد فوق الذکر مربوط به قیمت جهانی زعفران است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که مربوط به داخل کشور می باشد که به صورت موردی و با توضیحی مخصر ذکر خواهد شد:

  • شرایط جوی
  • قیمت کودها
  • تقاضای داخلی

 

قیمت روز زعفران در ایران

زعفران که به طلای سرخ نیز معروف است یکی از گران قیمت ترین ادویه های جهان است، با وجود اینکه زعفران تولید داخلی است، نوسانات ارز و دلار به صورت مستقیم یا حتی غیرمستقیم بر روی قیمت زعفران تاثیر دارد.

همانطور که در قسمت بالا  اشاره شد بالا رفتن قیمت ارز باعث افزایش قیمت زعفران می شود، این موضوع به این دلیل است که بیش از 95 درصد زعفران کشت شده در کشور، صادراتی است.

به همین جهت نرخ عمده زعفران با نرخ ارز در ایران تغییر می کند و نسبت مستقیم دارد، همچنین قیمت زعفران به عوامل مختلفی مانند کیفیت، رنگ، حجم خریداری شده، بسته بندی، فصل برداشت محصول، هزینه حمل و نقل و غیره بستگی دارد، به همین دلیل نمیتوان قیمت زعفران را به صورت ثابت و دقیق بیان کرد.

قیمت روز زعفران

 

زعفران ایرانی با کیفیت‌ترین نوع زعفران در جهان است و همواره قیمت زعفران یکی از مباحث مهم برای صادرکنندگان و افرادی است که در زمینه خرید و فروش عمده زعفران فعالیت میکنند.

قیمت ارز باعث نوسان قیمت زعفران می شود، با توجه به اینکه قیمت ارز در ایران به هیچ وجه ثبات ندارد، این امکان وجود ندارد که به صورت کاملا دقیق قیمت زعفران امروز را برای شما بیان کنیم.

اما به صورت مقایسه ای میتوان گفت که قیمت زعفران امروز نسبت به زعفران مثقالی و گرمی، کمتر است و افرادی که زعفران را به صورت بدون بسته بندی معامله می کنند، قطعا سود بیشتری کسب خواهند کرد. سایت الیسه به شما کمک میکند تا قیمت زعفران امروز را در کوتاه ترین زمان و از فروشنده اصلی بدست آورید.

فروش زعفران

از آنجایی که زعفران ارزش غذایی بسیار بالایی دارد این مورد باعث می شود که بازار فروش زعفران در ایران  و جهان روز به روز رونق پیدا کند، زعفران علاوه بر مصرف خوراکی مصرف دارویی نیز دارد که از آن جهت تهیه برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی  مانند ماسک و کرم های دست و صورت استفاده می شود

همچنین خواص بسیار شگفت انگیز زعفران باعث شده است کهاز آن برای درمان یا پیشگیری برخی از بیماری ها و مواردی مانند افزایش سلامت قلب و عروق، بهبود سرطان، افزایش سلامت پوست و مو، افسردگی، بهبود سیستم گوارشی و تنفسی، کاهش کلسترول خون و… استفاده شود.

موارد ذکر شده باعث شده است تا افراد زیادی تمایل به خرید زعفران عمده صادراتی داشته باشند و بازار فروش زعفران عمده و خرده همیشه یک روند صعودی را در پیش بگیرد و روز به روز سود بیشتری برای افرادی که در زمینه فروش زعفران فعالیت دارند، به همراه داشته باشد.

قیمت زعفران‌های شرکتی

معمولای شرکت‌هایی که توزیع‌کننده یا صادرکننده زعفران می باشد جزو بزرگترین مشتریان زعفران می باشند، طبیعتاً قیمت زعفران با بسته بندی و به صورت فله به صورت چشم‌گیری متفاوت می باشد. قیمت روز زعفران نیز به رنگ و عطر زعفران بستگی دارد و هر چقدر مرغوبیت زعفران بیشتر باشد، متناسب با همان قیمت زعفران بالاتر خواهد بود. به صورت کلی زعفران دارای انواع مختلفی است که قیمت روز زعفران به نسبت انتخاب هر یک از موارد گفته شده، متغیر می باشد.

قیمت زعفران بسته‌بندی

در بالا از اهمیت زعفران گفته شد و همانطور که می دانید زعفران از معدود ادویه هایی است در وزن های مختلف بسته بندی شده و به فروش میرسد، در حال حاضر برندها و شرکت های مختلفی در زمینه تولید و توزیع زعفران فعالیت می کنند، که زعفران را در اشکال و رنگ های مختلف بسته بندی می کنند.

قیمت زعفران بسته بندی به موارد بسیار زیادی مانند نوع بسته بندی، برند، رنگ زعفران عطر، طعم و… بستگی دارد، از این رو نمی توان قیمت زعفران بسته بندی را به صورت دقیق ذکر کرد. برای اطلاع از قیمت زعفران بسته بندی باید با فروشندگان عمده این محصول ارتباط برقرار کنید..

قیمت روز زعفران گرمی سال 1401

در مجموع زعفران در وزن های مختلفی به بازار عرضه می شود که شایع ترین نوع خرید و فروش خرده آن در ایران به صورت گرمی و مثقالی است. از آنجایی که مردم عادی معمولا زعفران را به صورت گرمی برای مصرف شخصی خود خریداری می کنند، قیمت زعفران گرمی 1401 و به روز برای خریداران زعفران اهمیت زیادی دارد. دقت کنید که قیمت زعفران گرمی به نسبت میزان و حجم سفارش، متغیر است و هر چه میزان سفارش بیشتر باشد به همان نسبت قیمت کاهش پیدا می کند.

قیمت روز زعفران در بازار ایران

هرگاه صحبت از خرید و فروش زعفران است، بیشترین سوالات در خصوص قیمت زعفران است، در پاسخ به سوال قیمت زعفران در بازار باید گفت که موارد مختلفی مانند فصل برداشت، میزان تقاضا، کیفیت و نوع زعفران میتوانند باعث تفاوت قیمت چشمگیری شوند. در حال حاضر بیشتر خرید و فروش ها به صورت آنلاین انجام می شود، که این موضوع تا حد زیادی در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد، این مورد در خصوص خرید و فروش زعفران به صورت عمده نیز صدق میکند و شما می توانید با چند کلیک، زعفران را در حجم و نوع مدنظر خودتان خریداری کنید.

قیمت روز زعفران

خرید زعفران به صورت عمده

در صورتی که تمایل دارید تا در بهترین زمان خرید زعفران به صورت عمده را انجام دهید بلافاصله پس از فصل برداشت این محصول و خشک شدن در دستگاه های خشک کن از کشاورزان می باشد، در این بازه زمانی به علت بالا بودن عرضه از سوی کشاورزان می توان محصولی با قیمت مناسب تهیه کرد.

اکثر خریداران و صادرکنندگان زعفران نیز در این بازه زمانی اقدام به خرید عمده زعفران می کنند. کارخانه های بسته بندی و فرآوری این محصول نیز در این فصل بسیار فعال بوده و مکان پر رفت و آمد خریداران زعفران به شمار می روند و صادرات این محصول نیز در پی آن رونق می گیرد.

خرید و فروش زعفران صادراتی

یکی از مهمترین بازارهای کشاورزی بازار تولید و خرید و فروش عمده زعفران است که توانسته است یکی از مهم ترین سهم ها را در درآمد ارزی ایران از خرید و فروش داخلی و صادرات این محصول را به خود اختصاص دهد.

توانایی بالای ایران در بعدهای مختلف کشت و تولید این محصول باعث شده است که شرکت های بسیاری در زمینه ی فروش عمده زعفران صادراتی در داخل کشور و یا ارسال آن به دیگر کشورهای دیگر فعالیت کنند. بیشترین میزان خرید و فروش زعفران صادراتی به صورت فله صورت می پذیرد و به دیگر کشورها ارسال می شود، لازم است بدانید که از این میان نوع زعفران نگین و سرگل دارای مشتریان بیشتری می باشد.

این محصول به صورت خام به خارج از کشور صادر می شود و در آنجا در بسته بندی های کوچک تر وارد بازار مصرف می شود. از خریداران مهم محصول ایرانی می توان به کشور عمان، امارات و کشورهای اروپایی مانند روسیه، آلمان و همچنین آسیای شرقی مانند کشور چین می باشند. همه ساله بعد از فصل برداشت محصول که در فصل تابستان انجام می شود خرید و فروش عمده زعفران صادراتی به بالاترین میزان خود می رسد و خریداران برای جمع آوری و خرید بهترین انواع این محصول برای صادرات تلاش می کنند.

انواع زعفران صادراتی

همانطور که پیشتر نیز گفته شد ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیاست که یکی از بخش مهم تولید ناخالص در بخش کشاورزی به تولید این محصول اختصاص دارد، بزرگترین صادرکننده زعفران در جهان کشور اسپانیا است که متاسفانه با توجه به ضعف ایران در حوزه بازاریابی بین الملل، بسیاری زعفران را با اسپانیا می شناسند.

هر ساله حجم بسیار زیادی از انواع زعفران صادراتی ایران به اسپانیا صادر شده و از آن جا با ارایه بسته بندی مناسب به دیگر کشور های جهان راه پیدا می کند. مهم ترین مشکل در روند ارسال زعفران صادراتی ایران به دیگر کشور ها این محصول توجه به کیفیت و بسته بندی محصولات است تا بتوان ارزش افزوده ی بیشتری در این زمینه برای کشور به وجود آورد.

فروش بدون واسطه عمده زعفران

بهترین و با کیفیت ترین انواع این محصول که در ایران در سطح قابل توجهی تولید می شوند بیشتر در مناطق شرقی و شمال شرقی در استان های خراسان و خراسان رضوی پرورش داده شده و در جهان بسیار معروف می باشند،از مهم ترین مراکز تولید شهرستان قائنات می باشد.

هر ساله پس از فصل برداشت بازار خرید و فروش عمده زعفران به اوج خود می رسد و بسیاری از فعالین حوزه این محصول به محل های تولید مانند قائنات رفته و سعی در خرید عمده زعفران بدون واسطه از کشاورز را دارند. یکی از اساسی ترین ستون های اقتصاد کشاورزی در مناطق مرکزی و شرقی ایران را می توان بازار تولید و خرید و فروش عمده این محصول نامید که کشاورزان و افراد زیادی در این مناطق در زنجیره تامین آن از مزرعه تا بازار های صادراتی مشغول هستند.

 

بازگشت به لیست